LUDICROUS THINGS YOU DO WHEN IT IS DARK



 Stugan på sommaren - ah vad jag längtar dit!

Den här listan snodde jag från Elins, sonens begåvade flickväns blogg. Varför inte, natten är på ingång och jag känner inte för att göra någonting särskilt just nu.

1. Hur gammal är du om fem år? Usch, kompost....

2. Vem var den sista du träffade? Däckbytargubben på Gbg:s Däck och Fälg i Högsbo.

3. Hur lång är du? 1,62 - fortfarande.

4. Vilken var den senaste film du såg? Himlen är oskyldigt blå.

5. Vem ringde du senast? Yngsta dottern för att kolla en grej.


6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Sent ska syndaren vakna - till barnens far.

7. Vad är dagens planer? Dagen har gått, nattens planer är rätt diffusa.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? sms

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Döda.

10. När såg du senast din mamma? Som sagt, samma dag hon dog 2006,

11. Vilken ögonfärg har du? Blue.

12. När vaknade du idag? Jag vaknade skittidigt av skäl som jag inte rådde över - min kropp ville pissa.

13. Har du någon gång hittat en katt? Nej, men en gång hittade jag en ekorrunge. Jag tog med den hem. Den rymde såklart efter några dagar. Vildmarken kallade.

14. Vilken är din favoritplats? Soffan. Är jag inte i soffan ligger jag i sängen.

15. Vilken plats föredrar du minst? Femmans köpcenter i Göteborg lördag efter löning - hua!

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Förhoppningsvis kvar på denna jord. Men var på denna jord? Ute på landet kanske.

17. Vad skrämde dig som barn? Eld. Risken för eldsvåda var stor, med vedeldade spisar och osande fotogenkaminer över hela huset - vi snackar svenskt 50 - tal.

18. Vem fick dig att skratta senast? Eddie Izzard.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Oh no, jag har  en dryg halvmeter.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar - duh!

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Boxerkalsonger, that´s all.

22. Hur många kuddar har du i sängen? Två - små och platta.

23. Hur många landskap har du bott i? Västergötland, Örebro och Stockholm.Vad nu landskapen heter.

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Har påven en konstig hatt?

 
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota såklart. Bär skokläder högst motvilligt, typ under vintern och så.

26. Är du social? Det händer.

27. Vilken är din favoritglass? Lyxstrut.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Ge pengar till mina barn,och behålla en liten del själv.

29. Tycker du om kinamat? Det händer.

30. Tycker du om kaffe? Ibland.

31. Vad dricker du till frukost? Thé, har en hel låda full av olika sorter.

32. Sover du på någon särskild sida? Nope. Har - än så länge - hela sängen för mej själv.

33. Kan du spela poker? Om jag måste.

34. Tycker du om att mysa? Oh ja, älskar att mysa, speciellt i stugan framför brasan med en bok och ett glas vin.
35. Är du en beroendemänniska? Ja, men jag jobbar på det.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej, men träffar ständigt folk som fyller dagen före eller dagen efter.
37. Vill du ha barn? Trodde inte det först, men nu har jag tre stycken. Så det kan gå.
38. Kan du några andra språk än svenska? Flytande på engelska. Halvtaskig på tyska. Fragmentarisk på franska. Förstår danska.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, när något hänt barnen.

40. Föredrar du havet eller en pool? Havet såklart, inget slår havet.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Vackra saker som känns som en present till mej själv  : god mat, lyxig tvål, vackra smycken t ex.

42. Äger du dyra smycken? Japp, lite diamanter, och mycket vintage som troligtvis är värt en del.

43. Har du någon gång testat narkotika? Hasch och marijuana - räknas det?

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Mitt eget finger.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Minns inte. Har träffat många roliga människor genom åren men av dom jag känner så är det tunnsått, jag är ganska rolig själv faktiskt. Jag har kul ihop med mej själv.

46. Välj ett ärr på din kropp? Ett ärr på ena ögonbrynet - slog huvudet i bordskivan hemma som tonåring när pappa slog till mej bakifrån.
47. Vad har du för ringsignal? No 1 Swartskalle.

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Nån liten mössa från bebistiden, plus flera navellindor.

49. Flirtar du mycket? Ofrivillig flirtare, märker inte när det händer.

50. Vart togs din profilbild för din blogg? I mitt förra vardagsrum.

51. Kan du byta olja på bilen? Inte nu längre, nu är bilarna högteknologiska vidunder, fjärran simpla muttrar och skruvar som det var förr. Men om det kniper? Så klart jag kan.

52. Har du fått fortkörningsböter? Nej, har klarat mej ur alla straffbara trafiksituationer tack vare min charm och/eller min käft.

53. Vilken var den senaste bok du läste? Mons Kallentoft:Vårlik.

54. Läser du dagstidningen? Oh ja, som den journalist man är. Både GP,DN,Excessen och Aftonpesten - på nätet - från morgon till kväll.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Inte längre. Brukade prenumerera på allehanda heminredningstidningar förr, men de tog till sist bara upp en massa plats.

56. Dansar du i bilen? Jadå,man rockar loss ibland, det händer.

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Mix Megapol.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Prel. deklaration 2011,bråttom!!

59. När var du i kyrkan senast? På guddotterns bröllop i sept 2009.



Nu lyssnar jag till mörkret utanför.
Katten är ute, smyger i snåren, temperaturen håller anständig nivå - runt 8 grader plus eller så.




Inga kommentarer: