ROBBING HOOD

Hur 17 har jag kunnat missa detta?


Gick och såg "Robin Hood- Prince of thieves" på bio 5 ggr när det begav sej,och trots att den filmen fått så mycket skit för att den innehöll en Kevin Costner som "bräkte på amerikanska" så gillade jag den - punkt!
Jag gillar den fortfarande,även om jag kan tycka att den är lite barnslig numera, lite för rund om kanterna.
En film som jag däremot älskar,trots att jag aldrig fick masat mej iväg till en biograf för att se den,vilket jag ångrat djup flera gånger sen dess, är Gladiator,med Russel Crowe.
Men den har gått varm på min DVD-spelare här hemma flera gånger om!
Ridley Scott kan,enligt min mening, i sina bästa stunder ge sina filmer en sån must och en sån märg att man känner lukten av svett,av blod,av damm och man kan nästan beröra stämningen med händerna.
Nu har han - tydligen - tagit sej an en annan av mina favoritteman - Robin Hood!
( Han och Russel hade en djup svacka med filmen "Ett år i Provence",som bara var uthärdlig att se tack vare Albert Finneys närvaro i den! )
Men nu har han och Russel slagit sina påsar ihop för att ta sej an Robin Hood,och jag kan bara säja:Woaw!
Att jag inte hört talas om detta tidigare? Vad är det med mej? Har jag huvudet i en spann eller nåt?
Ser grymt mycket fram emot denna film måste jag säja.Är den ens i NÄRHETEN av vad "Gladiator" kunde åstadkomma i sina mest briljanta stunder så är jag nöjd.
Hittade en trailer så klart:
Titta å njut - i väntan på premiären. Denna gången ska jag INTE missa att se den på bio!

Inga kommentarer: