NOT PIG - NOT BIRD - JUST FLU


Streptokocker - inget du vill ha i en hals nära dej!

Såhär ser dom ut,raringarna som bosatt sej i mina halsmandlar och som bäst höll på att skapa ett eget litet Bullerbyn ,nämligen det här:

"Halsfluss, benämns även tonsillit/faryngotonsillit. Virus är den vanligaste orsaken, särskilt hos små barn. Symtomen är lika som vid GAS (betahemolytiska streptokocker grupp A, dvs bakterier), men oftast också rinnsnuva, hosta, heshet och/eller diarré. Halsfluss orsakad av virus behandlas inte med antibiotika. Halsfluss kan även orsakas av bakterier. Undersökning och provtagning kan visa om och hur behandling ska ske."(Ur Vårdguiden.se)

,när jag gick till doktor Doktorn igår och fick:


Mögelsvamp
Bring it on!

Nu har det snart gått 24 timmar sen doktor Doktorn såg på mej allvarligt och sa att jag var mycket sjuk och att han förstod att jag mådde skit - vilket var ett understatement av rang! - och att om jag inte mådde bättre efter några dagar på mögelsvamp,så skulle jag höra av mej igen. Tyngre artilleri skulle då behövas sättas in,och jag var inte ens i närheten av det skicket att fråga varför (var jag dödssjuk?) och vad det i så fall skulle vara (amputation av huvudet?) .
Jag konstaterade bara nyktert att jag fått hjälp och att Apoteket låg i nästa korridor (eftersom Fristad är en sån liten ort och allt sitter i knät på vartannat) och att mina krafter bara skulle räcka
preciiiiis till att ta mej hem med min lilla Batmobil



Sen regnade det och jag har kalkonhals,eftersom mandlarna är så svullna.

Men jag har tur.
Jag är välsignad.
Jag har all anledning att känna glädje.
För jag ligger inte i ett kylfack nånstans i ett bårhus på ett av landets större sjukhus.
Mina barn kan - när som helst - plocka upp telefonen och ringa mej.
Dom kan - när dom vill - träffa mej ,live,in person.
Jag lever.
Nästa fredag kommer vi att samlas i Lundby G:a Kyrka för att ta farväl av min goda vän Suzy.
Det var inte så jag hade tänk mej vårt nästa möte.
Vad är några halsbakterier mot detta?
En spik i foten.

Inga kommentarer: