NOT SINGING IN THE RAIN!


Klicka på rubriken så hamnar ni på en vädersida om Marsjön!!!
Idag handlar det om skitväder.
Men det kan ju komma soliga dagar......NOT!


Jag visste det redan i går kväll -att det skulle komma in ett sjuhelsikes regnoväder från Danmark - enda trösten är att dom OXÅ blev blöta,mitt i alla pillede rejer,smörrebröd och röd pölse med flöte och allt vad dom äter i det där hedniska landet djupt söder om oss.

Jag visste att SMHI hade utfärdat en klass 1-varning för södra Götaland,i synnerhet Göteborg och Bohuskusten, där det talades om stora regnmängder -mellan 20 till 35 millimeter - och åska.
Med min tur och stugans placering mitt i sjuhäradsbygdens mustiga natur och med sitt långdragna rykte om sej att vara ett regnställe på jorden så tänkte jag: No such luck, att det skulle missa ett av världens blötaste platser,och mycket riktigt,när jag vaknade i morse till en ridå av vatten utanför fönstren,så hade SMHI utökat varningen till att även gälla - ja just det - sjuhäradsbygden!
As if I didn´t know!


Utsikt från mitt verandafönster idag den 23 juli 2009.
Det är svårt att fånga regn på bild men jag hoppas man får en aning...

Översvämningar är vanliga i det här området och flera gånger har jag varit nere vid min strand- det ni! - och kollat läget.Det är inte första gången i så fall som jag måste flytta bilen,eller som i nuläget - bilarna.
Annars går det ingen nöd på mej.Baren är i stånd att öppna när som helst,frysen är well stocked och strömmen till datorn fungerar.Internet segar sej lite i de atmosfäriska störningarna men annars är allt väl,som sagt.

"Regntunga skyar
så långt jag ser
nån sol finns ej mer
utan dej"

Så här sitter jag nu,i min lilla stuga,och ser tiden an.Tusen saker skulle behöva göras,men vem bryr sej?
Istället chattar jag - någorlunda sedesamt - med yngre mörkhyade brandmän på nätet - eller ja - en åtminstone.
Vad är annat att göra när regnet står som en vägg utanför?Och då menar jag vägg!
Det enda positiva - åtminstone såhär långt - är att den utlovade åskan dröjer med sin närvaro.
Men med min vanliga tur och stugans läge mitt i Sveriges regnbälte så håller jag osvuret för att vara bäst!
Snart är det mat,eller nåt.

Inga kommentarer: