CABLE GUY

Lägg till bild
Här är han,mannen som satte fart på mina ledningar : )
Igår,svensk tid,slogs strömmen på till min lilla stuga ute i sjuhäradskogarna!
Leve han - hurra!

Så var det då äntligen dags:strömmen har kommit till Finnekumla!

I flera dagar har skogen vimlat av unga spänstiga män som grävt,kablat och dragit ledningar till just mej.Själv fick jag rycka ut som kabeldragare när grävaren kom ensam med sitt vidunder och skulle lägga ner kabeln i den djupa fåra han tidigare plöjt upp i marken.Lars hette han ,och vi gjorde ett joint venture.Han satt i sin stora traktorgrävare och backade,och jag gick vid skopan och matade ner kabeln i en löpskopa som i sin tur plöjde ner den i marken.
Detta skedde till på köpet den morgon när jag lovat mej själv att dämpa den rustibussige hamnsjåaren inom mej,till förmån för en mjukare,mer kvinnlig sida.
Universum vet verkligen hur man ställer till med ett ordentligt test.
Så,det var bara att vara mjuk och kvinnlig ,men med bibehållen power så klart,och iklädd mina svarta avklippta målarbyxor (som inte heter målarbyxor för inte!) en urtvättad sporttopp med inlagd likaledes urtvättad och säckig behå,vilket innebar att Lars hade mycket god sikt över mitt dekolletage där han satt högt ovanför mej i sin styrhytt plus skyddsglasögon (självklart - jag har bara 2 stycken ögon!) och blaffestora arbetshandskar.Till detta serverades arméns svarta grova regnstövlar - mmmmmmumma!
Men efteråt var han nog impad tror jag.Han berömde mej i alla fall och jag tänkte att han fick på tutt och kabel på en och samma gång.
Nej,nu får jag ta och skärpa mej!
Anyway.
Så,på fredag var det sagt att strömmen äntligen skulle kopplas på,för då skulle the meterman - mannen med mätaren - komma, för såhär ligger det till:strömmen slås inte på förrän mätaren är uppsatt,men mätaren sätts inte upp förrän strömmen kan slås på....ja ni fattar själva,glasklart eller hur?
I alla fall,min cableguy kom redan igår och strömmen slogs på mitt på dan svensk tid,av mitt lilla finger,och sen var det in i huset å kolla att de två uttag som min elektriker André från Hökerum satt upp,spydde ut kräm.
Vilket dom gjorde.Närmare bestämt 3400 watt per uttag.
Så nu är jag självförsörjande på el - äntligen!

Vattenfall, ett elföretag alldeles för nära dej.

För övrigt infaller sommarens absoluta höjdpunkt på måndag förmiddag - varje vecka i 12 veckor totalt. Vad händer då? Jo,senaste avsnittet av säsong 2 av True Blood finns tillgängligt för nedladdning. Mumma!
Hittills har den överträffat mina vildaste förväntningar,och det vill inte säja lite.
Jag trodde ärligt talat,att dom inte kunde toppa det som hände under första säsongen MEN,men så jag bedrog mej!
Redan i första avsnittet slog dom till med dunder och brak och efter att jag sett första avsnittet till slut satt jag med öppen mun så länge att saliven började droppa ner på mina byxor!
Woaw. Liksom. Jag säjer det igen.

Woaw.

Inga kommentarer: