OPEN TOP

Förr drömde jag om att KÄNNA någon som hade en cabbe.
Tänk va - jag står på en trottoar nånstans i centrala stan - alla SER mej.
Och så kommer min kompis och kör upp på trottoaren-sådär fråckt va - och han/hon har en cabbe och alla ser MEJ,och jag hoppar glatt in i bilen och alla ser mej FORTFARANDE.All eyes are on ME.Och vi åker iväg med håret fladdrande,kanske nån fluffig halsduk i nåt silkigt tyg fladdrar oxå.
Glöm det!
Jag har SLUTAT drömma!

Nu är det JAG som har cabben!
JAG kör den.
JAG svänger upp på trottoaren och mejar ner små tanter och gravida med barnvagn.
JAG åker iväg med håret fladdrande.
JAG.
Jag själv.
MIN bil.
Jag har slutat drömma.
JAG LEVER!
Jag tar tag i livet med båda händerna,bänder isär det och suger i mej fruktsaften så att det stänker!

Inga kommentarer: