BUENA VISTA


Bara för att mina kära läsare ska få nåt annat i plytet än dinglande ballar...
Kände att det på nåt sätt var off-putting....efter ett tag,kanske?
Anyway,snön vräker ner i skrivande stund och jag förbluffas,som alltid över det nyckfulla vårvädret.Trots att jag levt över ett halvt sekel - now when you say it like THAT, that REALLY sounds old,eller?
Borde inte bli förbluffad,är slutsatsen.
Har massor att göra men är stillastående mitt i all iver.Orkar inte.Lemmarna sega som kola.Huvudet tjockt av en oinbjuden luddig filt som lagt sej tillrätta där.
Nyheter:Kommerskrisen skördar sina offer,nu senast var det min mäklare HOME som gick i putten och var tvungen att kasta in handduken efter åthutor från konkursförvaltarens advokater.Därmed säjer jag tack och farväl till min lilla söta näpna mäklarbrutta Jenny och önskar henne all lycka på livets stig.
Och skaffar mej en ny.Mäklare.Efter idoga intervjuer och möten med två pigga pojkar och en trygg farbror,valde jag till slut den trygga farbrorn som bräkte på sävlig småputtrig skånska och försäkrade mej om allt möjligt.Dock gillade jag en av de pigga pojkarna,men kanske inte främst som mäklare.....if you get my drift. Usch,jag är en hemsk gammal häxa med sexistisk läggning! Och I LIKE it!
Never mind.
Lennart,som han heter (den trygga skånska farbrorn alltså) kommer från

min lokala mäklarfirma här i Guldheden.Och nu ska vi äntligen få saker och ting gjorda.Han har precis sålt en lägenhet här i mitt hus ,som var inlindad i en tidskapsel från 60-talet, för en bra summa.
Så han är alltså den häst jag satsar på.
Nu återstår målning och piff i en dryg vecka,sen är det dags för fotografering och sen - (ser du Linnéa,mellanslag!) lansering!
Förhoppningsvis lämnar jag Dr Forselius gata 22 för gott under april,senast i maj.
Och jag kan betala tillbaka till alla mina kreditorer.DET ska bli ljuvligt,underbart,härligt!
Hatar att vara satt i skuld!Det är det värsta som finns ,näst efter en massa andra saker,som t ex att något - Gud förbjude! - skulle hända något av mina barn!
Men nu stundar snart återbetalningens ljuva kust,och Å så härligt det ska bli!
And now for someting COMPLETELY DIFFERENT,som Monty Python brukade säja.
Har nu sett

tre gånger och är helt betagen.Den bli bara bättre och bättre för varje gång,och Hugh Jackman i tvättscenen när han hälller en hink vatten över sin tvållöddriga kropp får mej att kvida - varje gång!
Så lättroad är jag.
Den är episk,storslagen och vacker med urgamla teman som kärlek,tro och hopp som bastanta fundament.
Och den lille pojkens ögon...jag säjer bara det.
Och den viktigaste lärdomen att ta med sej från denna film?

Don´t EVER underestimate kissing in the rain!
Peace,man.

1 kommentar:

Ing-Marie sa...

Lycka till hälsar mostern på ön