XTINA WANNABEE LOWBUDGET DOWN AND DIRRRTY- THATS LADY GAGA!

Jag kan inte låta bli.
Mot bättre vetande propagerar jag för denna donna som verkar ha en så liten garderob att en mus skulle känna igen sej.Christina Aguilera är verkligen välklädd,dvs påklädd,vid en jämförelse.
Men Lady Gaga is the shit.
Såg hennes video "Pokerface" på MTV och var fast.Nu snurrar låten oavbrutet på min skivtallrik,endast avbruten av några korta inhopp av "On and on" med Agnes.
Men Lady Gaga är....mja....vad säjer man....

....om man säjer såhär då:Om det vore MIN dotter skulle jag släpa hem henne i det långa fejkblonda håret och skälla på henne med lyftat finger och med is i rösten och rakblad i ögonen varna henne för att ALDRIG NÅNSIN göra så igen!
Men nu är hon ju inte min dotter och jag....tja,kluven är väl ett bra ord.
Kan inte låta bli att se henne som ett offer för den översexualiserade musikindustrin,och få för mej att hon är för ung för att fatta vad dom fått henne att gå med på....
Men ändå,jag vet inte,det är NÅT med henne som jag gillar trots allt.Något eget.
Anyway,lyssna själva.Pokerface heter låten och den drämmer till som en boskapshjord mellan tinningsloberna,åtminstone gjorde den det på mej,och skapade omedelbart ett behov som är starkt beroendeframkallande.
Kollade upp texten på en hemsida och började rodna,utan att egentligen fatta varför,för texten är inte alldeles lätt att begripa,en blandning av blinkningar till pokerspelande uppblandat med juvenil kaxig ta-för-sej-sexualitet.
Nåt sånt.
Tror jag i alla fall.
Anyway - enjoy.
Det tror jag hon gör ; )

2 kommentarer:

Josefina sa...

Och då börjar man ofrivilligt undra varför detta inlägg har etiketten 'furulund'?

Lady GaGa - är hon kanske rysk? Hon klär sig ju som en ryska!

Tantbastant sa...

ja vet jag glömde toysrus oxå,vill bredda träffspektrat såklart furulund is the shit you know
ouss!