SUMMERHOUSE REVISITED


Ja jag vet.Bloggen har inte fått nytt blod på länge.En resa norrut tog lite plats förra veckan,Hälsinglands vackra blåberg tur och retur.En vecka på landet med dotter och en kompis till henne.Men nu flaggar jag officiellt för ett avbrott i bloggskrivandet-lika bra det eftersom I will be gone for a while.
Nu kommer veckan av sol och värme.Efter gårdagens smattrande skyfall här i Göteborgstrakten är det nu dags för sommaren att ta ett djupt andetag och komma tillbaka med full styrka. Stora solar bredde ut sej som gula paddor över Sverigekartan på SMHI:s hemsida, och en krullhårig meterelog på Rapport log och sa:Nu kommer värmen.Framåt fredag är det över 25 grader varmt även i Norrland.Så inte sitta i stan och häcka,när man har en liten stuga att åka till, och det är precis vad jag ska göra.Hängmattan,läsa deckare under parasollskuggan i trädgården,ta härliga morgondopp i sjön vid vilken strandkant jag har ett hus(lucky me!)Min sista lediga vecka ser ut att krama ut det alllra sista och göttaste ur en sommar som aldrig säjer nej,men som ibland kanske kräks lite väta.
Vi ses!
Kör lugnt,du är inte ensam på vägarna!

Inga kommentarer: