DUCKS IN THE POND

fast ändå inte.Ejdrarna,dessa västkustens kaxiga stolta fågelart,har precis häckat och vistas nu i havet med sina små svarta dunbollar till ungar.Dags för årets första dag vid havet!Över trettio grader varmt har SMHI lovat,och jag och vänninan åker till havet strax utanför stan.Fantastiskt att bo så-Göteborg har sina poänger,även om dom inte är många,men sommartid kommer stan till sin rätt,knäpper upp skjortan och blottar bröstet.Och inte bara stan.Dags att slänga gamla vinterpaltor för att utsätta sej för UV-strålning.En mycket mild bris slickar ryggen och havet häver sej mot berget.

Och inte nog med det.Dags även för årets första dopp.Och på köpet fick jag en fin motivationsbild att sätta upp på kylskåpsdörren,när jag funderar på att ta en bit pizza till!En bild som milt men uppfodrande ger luft åt både tvivel och undran:Nja,tycker du verkligen det?Vad säjs om en morot istället?Eller en gurkstav?
Hur som helst,den sista maj 2008 går till min historia som en av de finaste hittills.

Simma lugnt!

1 kommentar:

Josefina sa...

Mother! Är det du toppless på en klippa vid havet eller är det jag som hallucinerar?! Vad är detta, kvinna! Vet du inte om att folk (i.e. män) mastruberar samtidigt som de surfar? Och även om det givetvis är fina bilder och trevligt och säkert mycket motiverande, så tänk efter två gånger innan du delar med dig av din kropp online - den kan dyka upp igen där du minst anar det! (och det blir väl förargande att du inte ens får betalt för det!!!)

I alla fall, här i Uralbergen är det kallt och regnigt :) men snart kommer väl solen också till oss... annars är allt väl, jag och Jennifer ska nu dricka champagne och se på film :D

Kram! Och puss!