Fender-bender


heter det på engelska när man råkar ut för en småkrock utan allvarliga skador,varken på egendom eller människor.Men det kan svida likafullt,och en fender-bender kan visa sej kosta drygt 7000 kronor att laga,i alla fall enligt plåtslagaren på Aco-Bilverkstad i Torslanda.
Han tog med sej ett imponerande block på masonitbräda med clips upptill för att hålla alla papper på plats,och la hela ansiktet i djupa bekymrade veck (jag menar-hallå!han är ju bilmek,och såna är av naturen lugubra och har en väl utvecklad svartsyn) och måttade med fingrarna utmed skadan,och sen yttrade han sej i några olycksbådande meningar som jag har glömt innehållet på,bara att dom lät olycksbådande och inte var kul alls,och SEN tog han med sej mej och sina anteckningar in på kontoret,matade in alla uppgifter i ett program på datorn och-hoppla!Ut kom en sifferrad som fick mej att tappa andan.
Jag vet inte hur det gick till.
Allvarligt.
Jag svär.
Men förmodligen var det mitt fel,och i alla händelser drar man kortaste strået när man rubbat sej mot en lastbil modell större.
Men det svider.
Åh,vad det svider!
Och inte bara i lacken.
Plånboken flämtar redan av undernäring som det är,och att fixa den här skadan skulle sätta den på total svältkost,så nej,det blir inget med det.
Jag får köra omkring med en sargad flank.
Och schavottera inför världen att jag varit en tönt bakom ratten.

Inga kommentarer: